نمونه قراردادهای ساخت و ساز

نمونه قرارداد گود برداری ساختمان

نمونه قرارداد آماده و خام گود برداری ساختمان فی مابین کارفرما و پیمانکار



به نام خدا

(((قرارداد گود برداری ساختمان)))

این قرارداد در تاریخ ......................  فی مابین شرکت ................... به نمایندگی ..................... به نشانی  .................................................................................................   تلفن ........................... که در این قرارداد کارفرما نامیده می شود از یکطرف و آقا/خانم ......................... فرزند ...................... به شماره شناسنامه .......................... صادره از ...................... و به نشانی .................................................... تلفن ................. که از طرف دیگر پیمانکار نامیده می­شود مطابق با شرایط و مشخصات ذیل منعقد و لازم الاجراء می باشد. 

ماده 1 –موضوع قرارداد

عملیات خاکبرداری و حمل خاک های حاصله به خارج از کارگاه ساختمانی واقع در                  به شماره پروانه ساختمانی          

ماده 2 –مدت پیمان

مدت پیمان از تاریخ تحویل پروژه به پیمانکار                  روز می باشد . در صورتی که کار به علت عواملی مانند زلزله ، سیل ، آتش سوزی و یا ممانعت سازمان هایی از قبیل شهرداری و نیروهای انتظامی تعطیل گردد ، مدت تعطیل شده به مدت قرارداد اضافه خواهد شد.

ماده 3 – اسناد و مدارک قرارداد

3-1- قرارداد حاضر

3-2- نقشه و مشخصات فنی

3-3- کلیه دستور کارهایی که در حین اجرا توسط کارفرما یا دستگاه نظارت ابلاغ می شود .

ماده 4 –تعهدات پیمانکار

4-1- پیمانکار موظف است کلیه ماشین آلات مورد نیاز اجرای عملیات را تدارک نماید . این ماشین آلات شامل لودر ، بیل مکانیکی و کامیون می باشد .

4-2- پیمانکار موظف است به میزان اعلام شده از سوی کارفرما گودبرداری نماید . و در صورتی که بیشتر از میزان تعیین شده گودبرداری نماید هزینه های ضرر و زیان آن بر اساس  روش های مطلوب به عهده پیمانکار است .

4-3- پیمانکار موظف است از ماشین آلاتی که کمترین سر و صدا و مزاحمت را برای همسایگان مجاور دارد استفاده نماید بخصوص از لودرهای جدید کم صدا در کارگاه استفاده شود .

4-4- پیمانکار موظف است از دیوارهای املاک مجاور فاصله بگیرد و میزان این فاصله را کارفرما تعیین می نماید

4-5- پیمانکار موظف است کلیه نیروهای انسانی موضوع عملیات را متناسب با مدت قرارداد تامین نماید

4-6-پیمانکار موظف است جهت اجرای موضوع قرارداد از نیروهای انسانی ماهر و با تجربه استفاده نماید

4-7- پیمانکار باید در تمام مراحل کار در کارگاه حاضر بوده و در غیاب خود یک نفر نماینده تام الاختیار ذیصلاح با اطلاع فنی مورد نیاز که مورد تایید کارفرما باشد معرفی نماید .

4-8- پیمانکار جهت اجرای حسن انجام تعهدات خود مبلغ                       ریال به صورت یک فقره چک در قبال اخذ رسید تحویل کارفرما می نماید . چک مزبور پس از اتمام کار با تقاضای پیمانکار مسترد می گردد.

4-9- پرداخت هر گونه جریمه های احتمالی در نظر گرفته از سوی مراجع ذیصلاح که ناشی از تخلف پیمانکار و پرسنل تحت امر ایشان اعم از جرائم راهنمایی و رانندگی و غیره و رفع آن به عهده پیمانکار می باشد .

4-10- جهت ایمنی ابنیه و معابر اطراف محل گود برداری پیمانکار می بایست عملیات گود برداری و خاکبرداری با ماشین را با رعایت فاصله مناسب از ابنیه اطراف که از سوی دستگاه نظارت و کارفرما تعیین می گردد انجام و در صورت نیاز جهت حفاظت ابنیه اطراف با هزینه خود نسبت به اجرای مهارهای لازم اقدام و پس از اتمام عملیات گود برداری با ماشین نسبت به گود برداری و خاکبرداری دستی و حمل خاک های مازاد به خارج از کارگاه اقدام نماید .

4-11- پیمانکار به هیچ عنوان نمی تواند از اتباع خارجی که مجوز کار در ایران را ندارد استفاده نماید . در صورت استفاده از اتباع خارجی کارفرما می تواند یکطرفه قرارداد را فسخ نماید .

4-12- پیمانکار موظف است کلیه موارد ایمنی و حفاظتی را در کارگاه رعایت نماید .

4-13- پیمانکار بایستی هنگام عملیات خاکی یک نفر مباشر حرفه ای در کارگاه بکار بگمارد.

4-14- پیمانکار نمی تواند موضوع قرارداد را بدون اطلاع کارفرما به شخص دیگری واگذار نماید.

4-15- چون عملیات خاکی در هنگام شب انجام می شود پیمانکار می بایستی محوطه انجام عملیات را با روشنی کامل تجهیز نماید تهیه وسایل روشنی به عهده کارفرماست .

4-16-پیمانکار موظف است برنامه زمان بندی خود را به کارفرما یا دستگاه نظارت ارائه و پس از تایید ایشان مشغول بکار شود..

4-17- در صورتی که هنگام عملیات خاکی به موضوعات غیر قابل پیش بینی و یا آثار تاریخی برخورد نماید می بایستی بلافاصله به کارفرما و نیروهای انتظامی اطلاع دهد .

4-18- پیمانکار مسئول حفظ و حراست از محیط کار و جان کارگران و ابزار و تجهیزات خود می باشد.

4-19- در صورت بروز هرگونه حادثه ای که نقص عضو و یا فوت را به دنبال داشته باشد پیمانکار خود مسئول تامین خسارات ناشی از آن است و هیچگونه مسئولیت و تامین خسارتی متوجه کارفرما نیست .

4-20- در صورت مواجه شدن پیمانکار با موضوعات جدید ، خطرناک یا غیر قابل پیش بینی ، پیمانکار موظف است موارد را فورا با کارفرما در میان گذاشته و پس از تایید کارفرما ، کار را دنبال نماید .

4-21- مسئولیت بروز هرگونه اتفاق مالی و جانی به ساختمان های اطراف به عهده پیمانکار است و خسارت ناشی از آن صرفا توسط پیمانکار تامین خواهد شد.پیمانکار در این مورد می تواند از بیمه حوادث کارگاه استفاده نماید .

4-22- در صورتی که کارفرما دستور کار جدیدی را به پیمانکار ابلاغ نماید ، ایشان موظف به اجرای آن خواهد بود.

4-23- مسئولیت کشف هرگونه فساد ، فحشا ، کلاهبرداری ، درگیری و مشابه آن توسط افراد پیمانکار در طول مدت اجرای پروژه به عهده پیمانکار می باشد .

4-24-پرداخت هرگونه حق ایاب و ذهاب ، بیمه کارگران ، غذا و محل اسکان کارگران به عهده پیمانکار می باشد

4-25- پیمانکار بایستی افرادی را در کارگاه بکار بگمارد که مورد تایید کارفرما باشد .

4-26- پیمانکار اقرار می نماید که وضعیت املاک مجاور و خاک پروژه را کاملا رویت نموده و از کم و کیف اجرای آن با اطلاع است .

4-27-در صورتی که هنگام گود برداری به سنگ های بزرگتر از قطر 5/2 متر برخورد نماید تخریب و حمل آن با توافق طرفین انجام خواهد گرفت .

4-28- در صورتی که هنگام گودبرداری دیگر لودر کارساز نباشد ( به لحاظ سختی و سفتی زمین ) و نیاز بلدوزر باشد اضافه بهای کار با بلدوزر با توافق طریق پرداخت خواهد شد.

4-29 – پرداخت هایی مانند عیدی ، انعام ، پاداش و .... به عوامل اجرایی و موارد فوق العاده به نیروهای انتظامی و شهرداری به عهده پیمانکار است.

4-30- پیمانکار می بایستی قبل از گود برداری پروانه ساختمان را به شهرداری ارائه داده مجوز حمل خاک را از شهرداری دریافت نماید .

4-31- در صورتی که نحوه محاسبه احجام ماشینی باشد کلیه بیجک های کامیون ها بایستی به تایید نماینده کارفرما برسد همچنین قبل از انعقاد قرارداد میزان محاسبه حجم کامیون های ده چرخ و یا شش چرخ به توافق طرفین رسیده باشد .

4-32- در صورتی که نحوه محاسبه احجام زمینی باشد بایستی زمین قبل از گود برداری و بعد از گودبرداری نقشه برداری شده و بر اساس نقشه های تهیه شده احجام خاکبرداری محاسبه گردد.

4-33- نقشه برداری بایستی مورد قبول دو طرف باشد .

4-34- پیمانکار بایستی آیین نامه حفاظتی کارگاه های ساختمانی و مبحث 12 مقررات ملی ساختمان ایران در ارتباط با رعایت موارد مربوط به عملیات گودبرداری و حمل و تخلیه خاک را رعایت نماید.

ماده 5 – تعهدات کارفرما

5-1-کارفرما موظف است بر اساس مفاد قرارداد کلیه پرداخت های لازم را به پیمانکار انجام دهد .

5-2- کارفرما بایستی وسایل روشنایی کارگاه را از قبیل سیم رابط ، پروژکتور و کابل را در اختیار پیمانکار بگذارد.

5-3- کارفرما موظف است مکانی جهت استراحت و غذا خوری برای کارگران مهیا نماید .

5-4- کارفرما بایستی سرویس بهداشتی مناسب و کافی کارگران را در کارگاه قبل از شروع عملیات احداث نماید .

5-5- کارفرما موظف است ساختمان موضوع قرارداد و ساختمان های مجاور و افرادی که قرار است در کارگاه کار خاکبرداری را انجام دهند را در مدت پیمان بیمه حوادث نماید.

5-6- کارفرما موظف است برق مورد نیاز ، آب شرب و غیر شرب را در اختیار پیمانکار بگذارد .

5-7- کارفرما از بابت مواردی که بایستی در اختیار پیمانکار بگذارد ، حق دریافت هیچگونه وجهی را ندارد.

ماده 6 –مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت

مبلغ موضوع این قرارداد                       ریال است پیش بینی می گردد که تا 25% قابل افزایش و کاهش خواهد بود.

مبلغ نهایی قرارداد پس از اتمام کار و تایید صورت وضعیت نهایی کار توسط دستگاه نظارت و کارفرما تعیین می شود.

تبصره ( 1 ) به این قرارداد هیچگونه تعدیل ، اضافه بها و پاداش تعلق نمی گیرد و پیمانکار نباید چنین مبالغی را مطالبه نماید.

تبصره ( 2 ) از هر پرداخت مبلغ 5% بیمه و 5 % مالیات و 10 % حسن انجام کار کسر خواهد شد.   

تبصره ( 3 ) نحوه پرداخت مبالغ قرارداد پس از ارائه هر صورت وضعیت و تایید دستگاه نظارت و کسر کسورات قانونی قابل پرداخت خواهد بود.

ماده 7 – فسخ قرارداد

7-1- در صورتی که پیمانکار بیش از یک چهارم مدت برنامه زمان بندی تاخیر داشته باشد کارفرما می تواند قرارداد را فسخ نماید .

7-2- در صورت عدم حسن اجرا یا عدم اجرای کامل یا قسمتی از هر یک از مراحل این قرارداد کارفرما می تواند قرارداد را فسخ نماید .

7-3- در صورت انتقال قرارداد یا واگذاری آن به اشخاص دیگر کارفرما می تواند قرارداد را فسخ نماید .

7-4-در صورت تاخیر بیش از یک هفته در شروع به کار قرارداد کارفرما می تواند قرارداد را فسخ نماید.

ماده 8-دوره تضمین قرارداد 

مدت دوره تضمین قرارداد          ماه پس از اتمام کار می باشد و در صورت بلانقص بودن کار انجام شده مبلغ 10 % حسن انجام کار با تقاضای پیمانکار مسترد خواهد شد.

ماده 9- حکمیت

طرفین آقای          را به عنوان داور مرض الطرفین در موارد اختلافی تعیین نمودند . نظر داوری مرضی الطرفین لازم الاجرا است.

این قرارداد در 9 ماده و 3 تبصره و در دو نسخه متحدالمتن که هریک  حکم واحد را دارد، تنظیم گردیده است. 

 

 

محل امضاء پیمانکار

 

محل امضاء کارفرما

 


بازارسفید یک همراه عالی برای یک ساخت و ساز عالی

www.bazarsefid.com

نظرات ( 0 نظر)

ثبت نظر جدید

مجله بازار سفید

بازار سفید وبسایت جامع بررسی، مقایسه، نمایش قیمت بروز و فروش آنلاین خدمات و مصالح ساختمانی است که مصرف کنندگان را بطور مستقیم به تولید کنندگان مصالح ساختمانی با بهترین کیفیت و اطلاعات بروز متصل می نماید.