ساندویچ پانل، تعاریف فنی و ویژگی ها

نقد و بررسی

ساندویچ پانل، تعاریف فنی و ویژگی ها

ساندویچ پانل ها دربیمارستانها و ویلاهای پیش ساخته، مناطق مسکونی با هدف سرعت ساخت بالا و سوله ها و کانکس ها و مدارس و .... مورد استفاده قرار می گیرند.
همچنین در مکانهایی که نیاز به عایق صوتی است مانند استدیو و سینما و آمفی تئاتر و .... از ساندویچ پانل ها استفاده می شود.


ساندویچ پانل جایگزین مناسبی است برای مصالح ساختمانی سنتی از قبیل مصالح آجری و سیمانی برای ساخت دیوار و سقف که مزایای بسیاری نسبت به این مصالح سنتی دارد .
ساندویچ پانل ها بصورت پیش ساخته تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند و از چند لایه متصل به هم تشکیل می شوند .
قیمت مناسب و سبک بودن و نصب سریع و راحت از جمله مزایای آنها می باشد. ساندویچ پانل عایق بسیار خوبی در مقابل سرما و گرما و رطوبت و صدا  نیز می باشد و از همه مهمتر اینکه این سازه برخلاف دیوارهای ساخته شده از آجر و بتن، قابلیت جابجایی و استفاده ی مجدد دارد.
ساندویچ پانل ها را می توان در سقف و دیوارها مورد استفاده قرارداد.

ساندویچ پنل انواع مختلفی از نظر کاربرد دارد که انتخاب نوع آن بستگی به شرایط و نوع سازه و ساختمان دارد که شامل دیوار های خارجی و داخلی و سقف و همچنین شرایط و عوامل محیطی از جمله دما و آب و هوا و .. می باشد.
کاربردهای ساندویچ پانل یا ساندویچ پنل
ساندویچ پانل ها دربیمارستانها و ویلاهای پیش ساخته، مناطق مسکونی با هدف سرعت ساخت بالا و سوله ها و کانکس ها و مدارس و .... مورد استفاده قرار می گیرند.
همچنین در مکانهایی که نیاز به عایق صوتی است مانند استدیو و سینما و آمفی تئاتر و .... از ساندویچ پانل ها استفاده می شود.
انواع ساندویچ پانل
سانویچ پانل سقفی:  این دسته شامل دو لایه ورق فولادی می باشد که بین انها دو لایه فوم پلی اورتان سبک قرار داده شده و در سقف قابل استفاده می باشد .
ساندویچ پانل های سقفی در ضخامت های 3و4و5و6و8و10 سانتیمتری تولید می شوند .
                           
                                         
ساندویچ پانل دیواری : این دسته به گونه ای طراحی شده است که یک طرف دارای فرو رفتگی و یک طرف برآمدگی است که باعث اتصال لبه ها در یکدیگر می شود که در سوله های صنعتی و کارگاهی و مسکونی و .. کاربرد دارد و در ابعاد 4 تا 12 متری و معمولا با عرض 1 متر تولید می شوند .
ساندویچ پانل های سرد خانه ای : این نوع ساندویچ پانل در سردخانه ها و برای دیوار و سقف آنها کاربرد دارند و در ضخامت های  8 و 15 سانتی متر تولید می شوند و به دلیل فوم پلی اورتان خاصی که در آنها مورد استفاده قرار گفته است، ضریب انتقال حرارت بسیار پایینی دارند و مناسب سردخانه ها می باشند .
                                    
                                             
ساندویچ پانل اتاق تمیز : این دسته دارای دو روی صاف و بدون شیار می باشد به همین دلیل به آن دو رو صاف هم می گویند . دارای مقاومت بسیار بالایی در برار آسیب و پوسیدگی می باشد .

در این ساندویچ =انل ها به دلیل سطح صاف امکان تجمع گرد و غبار و میکروب بسیار کم است بنابراین مناسب برای اتاق های عمل و بیمارستان و مراکز تولید مواد غذایی و .. می باشند .



مزایای ساندویچ پانل
مقرون به صرفه بودن
تحمل قابل توجه فشار بالا
چسبندگی وم به ورق
مقاومت شیمیایی
وزن سبک
عایق در مقابل صدا
مقاوم در برابر آتش
عایق در برابر رطوبت
عایق در برابر سرما و گرما

قیمت تمام شده سازه ای که با ساندویچ پانل ساخته شده نسبت به سازه های با مصالح سنتی بسیار پایینتر است و استفاده از بسیار مقرون به صرفه است و از نظر زمانی نیز بسیار به فرآیند ساخت کمک میکند.

در صورتی که به دنبال سازه ای با رنگبندی جذاب هم هستید ساندویچ پانل ها انتخاب خوبی هستند زیرا معمولا در 12 طیف رنگی تولید می شوند .
                                                                   
مقاومت ساندویچ پانل ها در برابر آتش و مواد شیمیایی باعث شده که از ایمنی خوبی برخوردار باشند و برخلاف موادی مانند سیمان و آجر قابلیت بازیافت و استفاده در صنعت را دارند و با محیط زیست نیز بسیار سازگارند.
                                         

نظرات ( 0 نظر)

ثبت نظر جدید

مجله بازار سفید

بازار سفید وبسایت جامع بررسی، مقایسه، نمایش قیمت بروز و فروش آنلاین خدمات و مصالح ساختمانی است که مصرف کنندگان را بطور مستقیم به تولید کنندگان مصالح ساختمانی با بهترین کیفیت و اطلاعات بروز متصل می نماید.